پوست و موکچل کردن بعد از کاشت مو

تراشیدن سر قبل از کاشت مو - آیا برای کاشت مو باید کچل کرد؟


معمولاَ کاشت مو با شیو کردن یا تراشیدن سر انجام می‌شود؛ اما امروزه روش‌های کاشت مو نوینی ایجاد شده که می‌توان بدون اصلاح یا تراشیدن یا کچل کردن سر، این عمل را انجام داد. کاشت مو بدون اصلاح، روشی کم‌تهاجم برای استخراج و قرار دادن فولیکول‌های مو در ناحیه موردنظر می‌باشد. اما باید دانست که کاشت مو بدون کچل کردن نیازمند شرایط ویژه‌ای است و برای همه زیباجویان مناسب نمی‌باشد. اگر شما هم جزو آن دسته از افرادی هستید که از بابت تغییر ظاهر خود پس از کاشت مو نگرانی دارید، خواندن این مقاله می‌تواند به شما کمک کند تا بهترین تصمیم را بگیرید.

آیا قبل از کاشت مو باید موها را تراشید؟

معمولاً تراشیدن مو سر برای پیوند فولیکول مو به کار می‌رود. به طور کلی، برای کاشت مو، ناحیه اهداکننده در پشت جمجمه باید تراشیده شود تا بتوان قوی‌ترین گرافت‌ها را استخراج کرد و به ناحیه گیرنده پیوند زد. به بیانی دیگر، قبل از کاشت مو، موهای سر تراشیده می‌شود تا پزشک دید بهتری داشته باشد و بتواند با دقت بالاتری فولیکول‌های مو را استخراج کند و پیوند بزند و آسیبی هم به سایر فولیکول‌های مو وارد نشود. هدف از تراشیدن موها قبل از کاشت مو، در معرض خطر قرار ندادن سلامت افراد متقاضی کاشت مو و حفظ ایمنی آنان است.

کاشت مو بدون تراشیدن سر به چه صورت انجام می شود؟

پیوند مو بدون نیاز به تراشیدن یا اصلاح سر، یکی از تکنیک‌های کاشت مو می‌باشد که برای استخراج و پیوند فولیکول‌های مو نیازی به تراشیدن سر نیست و یا می‌توان با تراشیدن جزئی‌تری نسبت سایر روش‌ها آن را انجام داد. در این روش، فولیکول‌های مو به طور مستقیم برداشته می‌شوند و بدون نیاز به تراشیدن مو در محل موردنظر کاشته می‌شوند. به طور کلی، مراحل کاشت مو بدون کچلی یا بدون نیاز به تراشیدن به شرح زیر می‌باشد:

  1. آنالیز ساختار مو: متخصص کاشت مو با ارزیابی نوع مو، رنگ مو، میزان ریزش مو و خط رویش مو، مناسب‌ترین روش برای کاشت را به فرد پیشنهاد می‌کند و مناطقی که باید مو در آنجا پیوند زده شود را مشخص می‌نماید.
  2. تعیین ناحیه اهدا کننده: از آنجایی که در این روش، موهای ناحیه اهدایی تراشیده نمی‌شود؛ لذا ناحیه اهداکننده می‌بایست با دقت بالایی انتخاب گردد. اغلب ناحیه پشت گردن برای استخراج فولیکول مو ترجیح داده می‌شود.
  3. استخراج و جمع‌آوری فولیکول‌های مو: معمولاً به کمک یکی از تکنیک‌های مناسب، فولیکول‌های مو بر اساس ناحیه‌ای که در آن کاشته می‌شوند استخراج می‌گردند و با ظرافت و دقت بالایی در بین موهای باقیمانده در محل موردنظر کاشت می‌شوند. در برخی مواقع و در صورتی که موهای فرد خیلی بلند باشد، ممکن است جراح قسمت کوچکی از ناحیه اهداکننده را بتراشد تا از دید واضحی در طول استخراج برخوردار گردد.
  4. باز کردن کانال‌های کاشت: در این مرحله باز کردن کانال‌هایی مناسب به منظور کاشت پر تراکم گرافت‌ها و ایجاد زاویه و آرایش طبیعی مو بسیار مهم است.
  5. کاشت فولیکول‌های مو: فولیکول‌های جمع‌آوری شده با دقت در کانال‌های باز شده قبلی قرار می‌گیرند. از آنجایی که ناحیه‌ای که قرار است پیوند زده شود، تراشیده نشده است؛ لذا در این مرحله مراقبت‌های ویژه‌ای انجام می‌شود. اگر موهای کم‌پشتی در ناحیه گیرنده وجود داشته باشد که جراح دید خوبی به ناحیه دارد و می‌تواند بدون تراشیدن سر اقدام به کاشت نماید؛ اما در صورتی که موهای ناحیه گیرنده بیشتر باشد، ممکن است جراح نیاز به اصلاح جزئی محل کاشت داشته باشد تا بتواند دید واضحی به محل داشته و کاشتی پرتراکم و با الگوی موی طبیعی و بدون درز را انجام دهد.
  6. ریکاوری و کنترل نهایی: پس از کاشت مو، روند بهبودی در مدت زمان مشخصی آغاز می‌شود که نیازمند رعایت دستورالعمل‌های مراقبتی تعیین شده توسط پزشک است. نتایج پیوند با آخرین کنترل‌ها ارزیابی می‌شود و در صورت لزوم، برای درمان‌های بعدی برنامه‌ریزی می‌شود.

کدام روش کاشت مو به تراشیدن مو نیاز ندارد؟

برای کاشت مو بدون کچلی یا کاشت مو با نیمه تراشیدن سر می‌توان از روش‌های زیر کمک گرفت:

1. تکنیک کاشت دستی UFUE: روش استخراج واحد فولیکولی بدون تراشیدن سر (UFUE) شامل جمع‌آوری گرافت‌های مو با استفاده از میکروپانچ غیرموتوری است. در این روش، تک تک فولیکول‌های مو بدون تراشیدن در طول مو از نواحی اهداکننده استخراج می‌گردند و پس از ایجاد کانال‌هایی در پوست سر بیمار در نواحی طاس کاشته می‌شوند.

2. تکنیک DHI: این روش تا حدودی با FUE دستی متفاوت است. در روش کاشت مو بدون تراشیدن به کمک تکنیک DHI، فولیکول‌های مو با استفاده از یک ابزار کاشت مخصوص به نام قلم چوی (Choi) پیوند زده می‌شوند؛ زیرا با استفاده از این ابزار نیازی به ایجاد شکاف در پوست سر فرد نیست و کمترین تماس با سطح پوست برقرار می‌گردد.

3. روش Sapphire FUE: در این روش از تکنیک FUE استفاده می‌شود؛ اما نوک ابزار مورد استفاده در کاشت مو از کریستال یاقوت کبود ساخته شده است که این امکان را فراهم می‌آورد که برش‌های دقیق‌تر و صاف‌تری ایجاد شود و روند بهبودی تسریع یابد.

چه کسانی کاندیدهای مناسب کاشت مو بدون تراشیدن سر می‌باشند؟

در وهله اول، کاشت مو بدون تراشیدن سر نیازمند دقت لازم و تجربه کافی پزشک و تیم جراحی می‌باشد. به طور کلی، افراد واجد شرایط برای کاشت مو بدون تراشیدن سر باید یکی از موقعیت‌های زیر را دارا باشند:

1. افراد با موهای کوتاه: کاشت مو بدون تراشیدن سر، برای افرادی که موهای کوتاه دارند یا کسانی که تمایلی به اصلاح ندارند، گزینه ایده‌آلی محسوب می‌شود.

2. افراد با الزامات شغلی: کسانی که از باب زیبایی ظاهری خود نگرانی دارند و یا به دلیل الزامات شغلی خود نمی‌خواهند موهای خود را بتراشند، می‌توانند از این روش استفاده نمایند.

3. افراد با طاسی بسیار خفیف: در مواقعی که افراد برای ترمیم مو در نواحی کم مو اقدام می‌کنند؛ برای مثال افرادی که در مرحله 3 مقیاس نوروود هستند و یا با ریزش مو در ناحیه فرق سر مواجه می‌باشند، کاشت مو بدون تراشیدن سر گزینه خوبی به شمار می‌رود. به بیان دیگر، برای افرادی که در نواحی خاصی از سر دچار پراکندگی مو هستند و کاشت مو در آنان برای اصلاح طاسی بسیار خفیف به کار می‌رود، می‌توان از روش کاشت مو بدون کچل کردن استفاده نمود؛ اما زمانی که به استخراج گرافت‌های زیادی نیاز باشد، این کار توصیه نمی‌گردد.

4. مردان یا زنان با موهای بلند: کاشت مو بدون تراشیدن سر را می توان برای آقایان و خانم‌هایی با موهای بلند بیش از 5 سانتیمتر استفاده کرد که می‌توانند قسمت برداشته شده از پشت سر را بپوشانند.

مزایا و معایب نتراشیدن کامل مو برای پیوند مو

اگرچه انجام کاشت مو بدون طاسی یا کاشت مو بدون تراشیدن سر امکان‌پذیر است؛ اما مزایای زودگذر و معایبی نیز به همراه دارد که به شرح زیر می‌باشد:

1. مزایای کاشت مو بدون تراشیدن سر

  1. برای افرادی که مایل هستند در همان روز کاشت مو، بدون وقفه به زندگی خود ادامه دهند این مزیت را به همراه دارد که از زندگی کاری و اجتماعی خود عقب نمی‌مانند.
  2. کاشت مو بدون تراشیدن سر این امکان را به افراد می‌دهد که بدون اینکه مورد توجه اطرافیان قرار بگیرند، کاشت مو را در خلوت و به صورت خصوصی انجام دهند و نقاط قرمز و پوسته‌ریزی که در مراحل اولیه پس از عمل ایجاد می‌شود را با موهای اطراف بپوشانند.
  3. این روش، امکان ترمیم کاشت جزئی مو و نیز متراکم کردن ناحیه طاس کوچک در پوست سر یا قسمتی از ریش را فراهم می‌کند.
  4. این رویکرد نوآورانه باعث می‌شود که فرایند کاشت مو کمترین جای زخم را بر روی سر باقی بگذارد و نتیجه زیباتری حاصل گردد.
  5. باقی ماندن مو در طول طبیعی، کاشت مو را زیباتر و طبیعی‌تر می‌کند.
  6. کاشت مو بدون تراشیدن سر موجب می‌شود که فرد در طول پروسه کاشت، احساس اعتماد به نفس و راحتی بیشتری داشته باشد.
  7. به کمک این روش، پس از 3 تا 4 ماه، اولین موهای کاشته شده مجدداً رشد می‌کنند و ناحیه پیوند زده شده پس از 12 ماه کاملاً نامرئی می‌گردد و با موهای جدید پوشانده می‌شود.

2. معایب کاشت مو بدون تراشیدن سر

عدم اصلاح موها قبل از کاشت مو، بی خطر نیست و ممکن است مراقبت‌های بعد از عمل را با مشکل مواجه سازد و موفقیت کاشت مو را به خطر بیندازد. ازجمله مضرات کاشت مو بدون کچلی می‌توان به موارد زیر اشاره نمود:

  1. عدم حفظ یکپارچگی گرافت‌ها: کاشت مو بدون تراشیدن سر برای بیماران مبتلا به طاسی گسترده، توصیه نمی‌شود؛ زیرا نتایج مطلوبی را ارائه نمی‌دهد و حتی ممکن است یکپارچگی گرافت‌ها را به خطر بیندازد.
  2. آسیب احتمالی به فولیکول های سالم مو: در صورت عدم تراشیدن موها، ممکن است که جراح نتواند سایر فولیکول‌های موهای اطراف را به خوبی مشاهده کند و کنترل در هدایت ابزارهای کاشت برای وی سخت شود. این امر موجب می‌شود که فولیکول‌های موهای سالم در طول کاشت مو آسیب ببینند.
  3. پیچیده‌تر شدن مراقبت های بعد از عمل: شستن ناحیه کاشت مو، برداشتن دلمه‌ها و سایر مراقبت‌های بعد از عمل، در صورت عدم تراشیدن سر دشوارتر می‌شود؛ زیرا موهای بلند مانع از دسترسی به مناطق لازم برای انجام این مراقبت‌ها می‌گردد.
  4. شوک ریزش مو: ممکن است پس از کاشت مو، موهای تازه کاشته شده به دلیل ضربه به پوست سر دچار شوک ریزش شوند. این شوک ریزش به ناحیه پیوند محدود نمی‌شود و می‌تواند فولیکول‌های دیگر مو را نیز تحت تاثیر قرار دهد. این ریزش مو، سایر موهای بلند تراشیده نشده را هم تحت تاثیر قرار می‌دهد و نتیجه کاشت مو را با مشکل مواجه می‌سازد.
  5. آسیب به فولیکول های پیوند زده شده: فولیکول‌های موهای کاشته شده بسیار ظریف هستند و نیاز به مراقبت ویژه‌ای دارند. در بسیاری از موارد که کاشت موی تراشیده نشده انجام می‌شود، موهای بلند فرد به گرافت‌های پیوند زده‌شده می‌چسبد و آن‌ها را از پوست جدا می‌کند.
  6. طولانی‌تر شدن زمان عمل: در صورتی که موهای سر قبل از کاشت مو، تراشیده نشود، جراح می‌بایست با دقت بیشتری روی موهای موجود کار نماید تا هم گرافت‌ها با تراکم خوبی در کنار هم کاشت شوند و هم آسیبی به فولیکول‌های موهای نتراشیده اطراف وارد نشود؛ لذا این امر، مدت زمان جراحی را طولانی‌تر می‌کند. این بدین معنی است که گرافت‌های کمتری را می‌توان در یک جلسه کاشت نمود. لازم به ذکر است که حداکثر 1500 گرافت در یک جلسه و 3000 گرافت در دو جلسه از طریق کاشت مو بدون تراشیدن سر قابل پیوند است.
  7. نیاز به بیش از یک روش کاشت: بدون تراشیدن سر، جراح دسترسی محدودتری به ناحیه اهداکننده دارد؛ بنابراین، استخراج فولیکول‌ها دشوارتر است و ممکن است به بیش از یک روش برای کاشت مو نیاز باشد.
  8. هزینه بالاتر: به دلیل زمان و مهارت اضافی مورد نیاز برای کاشت مو بدون تراشیدن سر، ممکن است این روش قیمت بالاتری نسبت به سایر روش‌های استاندارد داشته باشد.

آیا خانم ها برای کاشت مو باید کچل کنند؟

تراشیدن برای کاشت مو می‌تواند به خصوص برای خانم‌ها سخت‌تر باشد؛ زیرا تأثیر چشمگیری بر ظاهر آن‌ها می‌گذارد. روش کاشت مو بدون طاسی به منظور کاشت مو بین موهای کم پشت در خانم‌ها نیز صورت می‌پذیرد؛ به ویژه بانوانی که از عقب رفتن خط رویش مو رنج می‌برند، می‌توانند موهای خود را بلند نگه دارند و با احتیاط کاشت مو بدون تراشیدن را انجام دهند. حتی اگر نیاز باشد که مقدار کمی از موهای ناحیه اهداکننده تراشیده شود، می‌توانند به راحتی توسط موهای موجود در اطراف، آن را بپوشانند.

هزینه کاشت مو بدون تراشیدن سر

هزینه کاشت مو بدون نیاز به کچلی یا تراشیدن سر با توجه به تکنیک پیوند مو، تعداد گرافت‌ها، تجربه پزشک، تکنولوژی مورد استفاده و محل کلینیک متفاوت است. بدیهی است که هرچه تعداد جلسات بالاتر برود، خدمات بهداشتی با کیفیت بالاتری ارائه گردد و از تجهیزات مدرن‌تری بهره‌گیری شود، احتمال افزایش هزینه‌ها وجود دارد؛ اما دکتر سینوهه با فراهم آوردن شرایط اقساطی برای کاشت مو این نگرانی شما را برطرف کرده است. شما زیبا جویان گرامی می‌توانید برای اطلاع از این شرایط با ما در تماس باشید.

سخن پایانی

به طور کلی، تراشیدن سر قبل از کاشت مو نباید نگرانی زیادی در شما ایجاد کند؛ زیرا موهای تراشیده شده همانند قبل مجدداً رشد می‌کنند و چون موهای تازه کاشت‌شده نیز در لابه‌لای آن رویش می‌یابد، حتی ظاهر پرپشت‌تر و زیباتری برای شما فراهم می‌آورد. با این حال، در صورتی که مایل به کاشت مو بدون کچلی هستید، کلید موفقیت شما در این است که به کمک رزرو پکیج کاشت مو اقساطی دکتر سینوهه بتوانید پروسه کاشت را در نزد متخصصان با تجربه‌ای انجام دهید که قبل از عمل، وضعیت موهای شما را تجزیه و تحلیل می‌کنند و پس از دقت به جزئیات، بهترین روش مناسب را به شما توصیه می‌نمایند.

همچنین اگر قصد کاشت مو بدون تراشیدن سر در شیراز را دارید نیز می‌توانید از طریق سایت دکتر سینوهه برای گرفتن نوبت نزد متخصصان کاشت موی شهر شیراز اقدام نمایید و یا جهت کسب اطلاعات بیشتر با ما در تماس باشید.

تگ ها: مو

مقالات مشابه

نظر شما

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.