پوست و مو

کاشت مو چگونه انجام می شود؟ [6 مرحله اصلی کاشت مو]


افرادی که دچار ریزش موی شدید می‌شوند در قدم اول اقدام به مصرف داروهای تقویت مو، شامپوها و سایر محصولات مراقبی مو می‌کنند؛ اما نتیجه مطلوبی نمی‌گیرند. توصیه دکتر سینوهه به چنین افرادی این است که قبل از اینکه هزینه‌های زیادی برای چنین محصولاتی متقبل شوند، ابتدا با پزشکان متخصص کاشت مو در مورد مشکلات خود مشورت نمایند تا علاوه بر حذف هزینه‌های غیرضروری، زمان خود را نیز هدر ندهند و با اقدام به‌موقع جهت کاشت موی سر، به نتیجه دلخواه خود برسند.

جالب است بدانید که با عمل‌های کاشت موی سر می‌توانید حتی خط رویش موهای خود را تغییر دهید و یا از آن برای کاشت ابرو، ریش و سبیل نیز استفاده نمایید. حالا اگر تمایل دارید درباره مراحل کاشت مو و نحوه انجام آن بیشتر بدانید، مطلب زیر را مطالعه نمایید.

آشنایی با روند کاشت مو


قبل از عمل کاشت مو چه کارهایی باید انجام داد؟

انتخاب یک کلینیک مطمئن و معتبر با پزشکان متخصص و آشنا به تکنیک‌های روز دنیا، از مهم ترین اقدامات قبل از کاشت مو است. در مرحله بعد مراجعه کننده می‌بایست شرح حالی از مشکل خود و انتظارتش از کاشت مو را با پزشک در میان بگذارد؛ سپس به صلاحدید پزشک، آزمایشات و اقدامات اولیه لازم اجرا گردد تا مناسب‌ترین روش کاشت مو برای فرد انتخاب شود.

دکترسینوهه با کلینیک‌های تخصصی پوست و مو در شهرهای یزد و شیراز همکاری دارد و جشنواره‌های متنوع و تسهیلات بسیار خوبی را برای زیباجویان در نظر گرفته است. شما می‌توانید برای بهره‌مندی از این فرصت بسیار خوب با ما در تماس باشید.

کاشت مو چگونه انجام می شود؟

برای انتخاب بهترین روش کاشت مو، ابتدا بانک موی فرد و ظرفیت پوست سر _جهت اجتناب از ایجاد زخم‌های زیاد در ناحیه تحت درمان_ توسط پزشک مورد بررسی قرار می‌گیرد.

در مرحله بعد، از ناحیه اهدای مو، تعداد مناسبی گرافت استخراج می‌شود. شایان ذکر است که به دسته‌ای از تارهای مو که از یک نقطه رویش یافته‌اند، گرافت می‌گویند. هر گرافت مو تقریباً شامل ۴ تار مو می‌باشد. هر تار مو در انتهای خود ساختاری کیسه‌مانند دارد که با عنوان فولیکول مو یا پیاز مو شناخته می‌شود و مسئول رشد مو است. به عبارتی دیگر، گرافت، واحد شمارش تعداد موی پیوندخورده در عمل کاشت مو می‌باشد. بر اساس منابع، امروزه با استفاده از چند روش جدید کاشت مو به صورت ترکیبی می‌توان تا حداکثر ۴۵۰۰ گرافت مو را به ناحیه درمان انتقال داد.

پس از استخراج گرافت، پزشک می‌تواند با روش‌های مختلف و به کمک ابزارها و تکنولوژی‌های مدرن آن‌ها را به محل فاقد مو پیوند بزند.

برای انتخاب بهترین روش کاشت مو، ابتدا پزشک بانک موی فرد و ظرفیت پوست سر اورا بررسی می کند.


مراحل کاشت مو به چه صورت است؟

نحوه انجام مراحل کاشت مو در کلینیک‌ها به شرح زیر می‌باشد:

  1. آزمایش های قبل از کاشت مو
  2. بررسی پیازهای مو
  3. آماده سازی ناحیه اهدایی
  4. برداشت گرافت ها
  5. آماده سازی ناحیه گیرنده
  6. پیوند فولیکول مو
  7. کاشت مو

آزمایش های قبل از کاشت مو

یکی از مراحل ضروری و مهم قبل از شروع کاشت مو، انجام غربالگری اولیه سلامت و آزمایشاتی است که پزشک تجویز می‌نماید. باید دانست که آزمایشات قبل از کاشت مو به پزشک کمک می‌کند تا وضعیت سلامت عمومی فرد را بررسی کرده و هرگونه خطر احتمالی را پیش‌بینی نماید؛ سپس با توجه به نتایج آزمایشات، توصیه‌های لازم برای آماده‌سازی بهتر قبل از عمل کاشت مو را به فرد ارائه دهد.

تست‌های قبل از کاشت مو شامل ارزیابی و تخمین درجه ریزش مو، آزمایش استحکام مو، بیوپسی پوست سر جهت یافتن علل ریزش مو، بررسی بیماری‌های خودایمنی و بیماری‌های پوستی می‌باشد.

همچنین آزمایشات مهم دیگری نیز قبل از عمل کاشت مو انجام می‌شود که عبارتند از:

  1. آزمایشات خونی نظیر تست CBC، آزمایش تعیین سطح هموگلوبین خون، تست غلظت خون، تست انعقاد خون، تست فشار خون و غلظت خون، آزمایش سنجش بیماری‌های عفونی مانند HIV و هپاتیت، تست گلوکز بدن
  2. آزمایش الکتروکاردیوگرام (ECG/EKG) یا تست نوار قلب
  3. آزمایشات هورمونی
  4. تست عملکلرد کبد وکلیه
  5. تست اختلالات تیروئید

بررسی پیازهای مو

پزشک متخصص توسط دستگاه‌های مخصوصی پیازهای مو را بررسی می‌کند تا بتواند مدل‌های متفاوت موهای ناحیه اهدایی را تشخیص بدهد و هر تار موی استخراجی را با توجه به حالت و زاویه آن به قسمت مناسب ناحیه گیرنده منتقل نماید.

آماده سازی ناحیه اهدایی

در روش‌های قدیمی‌تر، ابتدا موهای ناحیه اهداکننده می‌بایست تراشیده می‌شد که معمولاً بهترین قسمت ناحیه سر برای اهدای مو، موهای پشت سر (حد فاصل بین دو گوش) می‌باشد. در حالی که امروزه با تکنیک‌های جدید کاشت مو نیازی یه این کار نیست. اگر تمایل دارید در این رابطه بیشتر بدانید، مطلب تراشیدن سر بعد از کاشت مو دکتر سینوهه را مطالعه کنید.

برداشت گرافت ها

ابتدا پوست سر کاملاً ضدعفونی و تمیز شده و پس از تزریق بی حسی، به کمک پانچ یا ابزارهای تخصصی و بسیار ظریفی،‌ سوراخ‌های ریزی روی پوست سر ایجاد می‌شود و گرافت‌های مو توسط پزشک برداشت می‌شود. باید دانست که پس از برداشت گرافت‌ها، نقاط ریز قرمزی که روی پوست به جا می‌ماند طی زمان کوتاهی بهبود می‌یابد. اشاره به این نکته نیز ضروری است که مدت زمان برداشت گرافت‌ها به میزان طاسی یا کم‌پشتی ناحیه تحت درمان بستگی دارد. معمولاً بسته به روش‌های مختلفی که برای کاشت مو به کار می‌رود، در هر جلسه می‌توان بین 1000 الی 8000 فولیکول مو را استخراج نمود و اگر بیش از این مقدار برای پیوند مو نیاز باشد، تعداد جلسات برداشت گرافت‌ها افزایش خواهد یافت.

آماده سازی ناحیه گیرنده

پس از برداشت گرافت‌ها، پزشک می‌تواند بلافاصله اقدام به پیوند فولیکول‌های مو در نواحی مربوطه نماید. برای این کار ابتدا در ناحیه گیرنده بی‌حسی موضعی اعمال می‌کند.

پیوند فولیکول مو

پس از برداشت گرافت‌ها، پزشک می‌تواند بلافاصله اقدام به پیوند فولیکول‌های مو در نواحی مربوطه نماید. برای این کار ابتدا ناحیه گیرنده را بی‌حس می‌کند و با سوزن‌های بسیار ظریفی با ضخامت کمتر از یک میلیمتر، برش‌هایی در ناحیه گیرنده می‌زند یا به اصطلاح، کانال‌هایی ایجاد می‌کند که عمق آن‌ها معادل طول واحد فولیکول پیوندی می‌باشد. اهمیت این مرحله بدین دلیل است که این کانال‌ها، جهت و زاویه رویش موهای تازه را مشخص می‌کند. البته در برخی موارد، پزشکان فولیکول‌های استخراج شده را قبل از پیوند، در محلول‌های شاداب‌ساز قرار می‌دهند و پس از مشاهده آ‌ن‌ها زیر میکروسکوپ و اطمینان از آماده بودن آن‌ها، اقدام به پیوند گرافت‌های مو می‌نمایند.

کاشت مو

یک پزشک ماهر، گرافت‌های مو را با الگوهای نامنظمی و با دقت و ظرافت بالا در ناحیه تحت درمان می‌کارد و به این نکته نیز توجه دارد که گرافت‌های کوچک و حاوی یک یا دو فولیکول مو را در قسمت‌های جلویی سر یا خط رویش مو کاشت دهد و از گرافت‌های بزرگ‌تر حاوی سه تا چهار فولیکول مو برای قسمت‌های پشتی سر استفاده نماید.

باید دانست که تعداد موهای پیوندی به عواملی نظیر نوع مو، رنگ مو و وسعت ناحیه تحت درمان بستگی دارد. همچنین قرمزی یا التهابی که پس از پایان کاشت مو مشاهده می‌شود، معمولاً پس از یک هفته برطرف می‌گردد.

عمل کاشت مو شامل چند مرحله است که باید با دقت توسط پزشک انجام شود.


سخن آخر

همان‌طور که ذکر شد، امروزه روش‌های متنوعی برای کاشت مو وجود دارد؛ بنابراین انتخاب بهترین روش مناسب برای هر فرد و انجام تمام مراحل آن با دقت بالا از اهمیت زیادی برخوردار است.

شما می‌توانید با رزرو پکیج‌ کاشت مو دکتر سینوهه، طبق جدیدترین متد روز دنیا کاشت مو انجام دهید؛ چراکه جدیدترین روش‌های کاشت مو علاوه بر دوره نقاهت کوتاهی که دارند، بدون خونریزی و بخیه هستند و انتظارات فرد را بیشتر برآورده می‌کنند.

تگ ها: مو

مقالات مشابه

نظر شما

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.